Contact  |

Domme

Domme is een gemeente in het Franse departement Dordogne. Het is een oud stadje met een ommuurde vesting, boven op een berg langs de rivier de Dordogne. Het ligt in de streek Périgord Noir in Frankrijk, aan de grens met departement Lot.

Het is een bastide die in 1281 door koning Filips de Stoute werd gesticht. Het heeft nog een groot deel van zijn stadsmuren met drie stadspoorten. Bastides hebben veelal een regelmatige plattegrond. Door de ligging op de Mont-de-Domme, op ongeveer 150 m boven de rivier de Dordogne, is de plattegrond bij Domme onregelmatig van vorm. Tot in de zeventiende eeuw was het een welvarende stad. Juist door het verdwijnen van de welvaart heeft Domme zijn historische karakter behouden.

Bron: Wikipedia

La Roque-Gageac

Op de route richting Domme kwamen we langs een prachtig dorp genaamd La Roque Gageac. Het is volgens zeggen één van de mooiste dorpen van Frankrijk. La Roque-Gageac ligt in een prachtige positie aan de noordoever van de rivier de Dordogne ondersteund door een steile heuvel / klif. Aan niets is te zien dat er in de afgelopen 300 jaar veel is veranderd. Het ligt ongeveer 8 km van de historische stad Sarlat. Uiteraard zijn we even gestopt om foto's te maken en souvenirs te kopen.....

Campinglife 2.0

Dani geniet samen met haar grote vriend van het ligbed.........

And the winner is........

Vanaf 23 augustus kon er meegedaan worden aan deze actie. Johanna plaatste een foto onder het bericht, heeft de facebook pagina van Beestenspul geliked en won het pakket voor de kleine hond. Gefeliciteerd!!

Vanaf vandaag geven wij u de kans om dit mooie pakket te winnen!! In totaal geven wij 4 pakketten weg (kleine, middelgroot en grote hond en voor de kat), deze week starten we met een super mooi pakket, geschikt voor de KLEINE hond. Het pakket heeft een waarde van € 50,00 en bevat het volgende:

- Drybed giraf print, 75 x 50 cm
- Canex mini adult, 3 kg.
- Voerbak
- Munchy staafjes
- Raw Hide kauwbot

Wat vragen wij van u...

Like onze Facebookpagina en dit bericht!! Delen is lief en plaats in de reacties een leuke vakantiefoto van u en uw kleine viervoeter.

De winnende foto met Harley,Ginger en hun familie in Normandië

Jump!

Onze Lycka is een echte waterrat. Ze duikt dan ook met gemak vanaf een rots de rivier in. Prachtig om haar ze te zien jumpen en op te vangen!

Montignac

Montignac is een mooi stadje. Het heeft een fraai markpleintje en wat leuke straatjes en restaurantjes aan de Vézère. We hebben er heerlijk langs het water gewandeld, geshopt in de leuk kleine souvenirs winkeltjes en een terrasje gepikt. Een echte aanrader dus wink

Ons 'dorp' smile

De twee mega plekken die we naast elkaar hebben zijn zo groot dat het bijna een dorp lijkt. Heerlijk zoveel ruimte om ons heen!

Dordogne

Zondag 28 augustus zijn we na drie rustige dagen reizen veilig aangekomen op onze eind bestemming in de Dordogne. Op camping Le Paradis in St.Leon sur Vézère zullen we de komende weken gaan genieten van onze welverdiende vakantie. Dat de camping zijn naam eer aandoet is te zien op de volgende foto's, het is hier een waar bloemenparadijs, prachtig!

Hugo

Vecchia Amore Vivo Per Lei 'Hugo'

La Grande Sologne

Op zaterdag 26 augustus zijn we rond 9.30 uur vertrokken richting Nouan le Fuzelier waar we onze tweede overnachting hadden gepland op Camping Municipal La Grande Sologne. Een prima camping als tussenstop richting de Dordogne met gratis Wifi, gratis toegang tot het zwembad tegenover de camping, vers brood en op loopafstand een aantal restaurantjes in het dorpje.

Camping Cairn Dani

Mooie plekjes....

Om even een indruk te krijgen van onze twee kampeerplekken......

Lycka Mouskouri

Onze Lycka Mouskouri is altijd in voor een geintje wink

Boiry Notre Dame

Op vrijdag 25 augustus zijn we om 7.00 uur richting Frankrijk vertrokken om daar de komende drie weken onze vakantie te vieren. Om 16.00 uur kwamen we na 520 km rijden aan op onze eerste overnachtings camping 'La Paille Haute' waar we werden herenigd met Kees, Nicole en de Cairntjes.

Camping La Paille Haute is een prima overnachtings camping met zwembad, buffet restaurant, vers brood, gratis WiFi etc. Zeker de moeite waard om te onthouden voor de kampeerders onder ons smile

Friends

Sailing

Symba en Sanny

Zondag 13 augustus ben ik samen met Wilma bij Meta op puppyvisite geweest. Wat zijn het twee knappe pupjes en wat was het gezellig. We hebben zo zitten kletsen dat ik bijna geen tijd meer had om nog foto's te maken voordat de pupjes in slaap vielen.

Rhana

Rhaantje kwam eventjes voor een pedicure behandeling. Gelijk dat knappe koppie maar even op de kiek gezet wink

Zzzzzzz

Dani is heel erg moe van alle indrukken en het spelen. Lekker laten knorren zou ik zo zeggen....

Pablo en Dani

Vandaag heeft Dani haar grote broer Pablo ontmoet en even met Gerda geknuffeld. Wat was het leuk om weer even bij gekletst te hebben smile

<< Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 Volgende >>

Content Management Powered by CuteNews

Het is niet toegestaan om zonder toestemming teksten en foto's te kopiëren en/of te gebruiken. © G. Dik