Contact  |

Boyke in chill modus

Never ever.....

Home Sweet Home

De auto en caravan staan weer veilig op de oprit na een prachtige vakantie. De wasmachine draait op volle toeren zijn eerste was en wij zijn druk bezig met het uitladen van de koelkast spullen en souvenirs die we hebben meegebracht. We bedanken onze lieve vrienden voor drie gezellige weken die veel te snel voorbij waren. We missen jullie nu al en zijn maar wat blij met alle social media die er tegenwoordig is. Oftewel; Lieverds jullie zijn ver weg maar gelukkig ook heel dicht bij........

Schatjes

In Afferden heb ik deze foto's van Gucci, Dolce en Hugo gemaakt. Wat zijn het toch ook schatjes.......

Camping Roland

Onze laatste avond samen hebben we doorgebracht op Camping Roland in Afferden. Een leuke, rustige en vooral schone camping aan de rand van het bos waar je heerlijk met de honden kunt wandelen. We hebben vreselijk veel lol gehad en dat is op de foto's dan ook duidelijk te zien smile

Twee mooie setjes smile

Mamie m'a dit

Voor de tweede keer tijdens deze vakantie hebben we gekozen voor Camping Municipal in Metz. Aangezien ik de vorige keer al foto's van de camping en de stad heb geplaatst heb ik er nu voor gekozen om onze welverdiende heerlijke maaltijd bij een super restaurant op de kiek te zetten.

Rhana

Les Portes du Beaujolais

De eerste dag hebben we 480 km gereden en waren we mooi op tijd op Camping Les Portes du Beaujolais in Anse. Genoeg tijd voor een biertje, lekker douchen en het uitlaten van de 5-ling voordat we richting het restaurant van de camping zouden gaan. Daar aangekomen bleek er een besloten feestje van de wielerclub te zijn. Er werd ons verteld dat er op tien minuten lopen naar het dorp wel restaurants zouden zijn. Eenmaal aangekomen in het dorp bleek er helemaal geen restaurant meer open te zijn. Er zat niets anders op dan naar de plaatselijke supermarkt te gaan voor brood, rauwkost etc. Zo kwam het dat we om 20.00 uur nog soep, tonijnsalade en een kaasplankje stonden te maken. Wat een domper en wat zuur om dan zelf om 21.30 nog te moeten afwassen angry angry

Bye bye!

We zijn vanmorgen rond 9.30 uur vertrokken uit Sainte Marie. De reis verliep deze eerste dag prima zonder files etc. De dames hebben heerlijk liggen relaxen in hun benches en mochten af en toe even hun pootjes strekken. Rhana vindt het zoals te zien is op de foto nogal grappig smile

Opruimen!

Het is weer zo ver, het opruimen kan beginnen. Geen fijne klus want na zoveel wind zit het zand echt overal. Dat wordt nog een dikke klus qua schoonmaken als we weer thuis zijn!!

Dolce en Hugo

Vandaag zijn we met Dolce en Hugo gaan zwemmen. Dolce vond het zwemmen en duiken naar steentjes geweldig! Hugo vond het banjeren over het strand leuker dan dat geploeter in het zoute water. Ieder z'n ding zal ik maar zeggen smile

Schudden voor gebruik!

Hugo

Château L'Esparrou

Aan het einde van de middag hebben we samen met Kees en Nicole heerlijke wijn geproefd en gekocht bij Château L'Esparrou in Canet en Roussillon.

Voor meer info kun je kijken op: www.chateau-esparrou.com

Cerbère

Na onze wandeling boven de Fou zijn we naar Cerbère gereden. Cerbère is het zuidelijkste Franse dorp op 4 kilometer afstand van de Spaanse grens. Het is gelegen in de beroemde Catalaanse regio van de kust van Vermeille. Cerbère is een klein vissersdorp dat 60 jaar geleden met de invoer van Spaanse producten per spoor bloeide. Tussen zee en bergen (hoogte 643 m) biedt dit dorp adembenemend uitzicht op de Middellandse Zee vergelijkbaar met Santorini in Griekenland.

Phare du Cap Cerbère

Gorges de la Fou

Vandaag zijn we bij de Gorges de la Fou in Arles sur Tech geweest. Kees en Nicole hebben op de Cairntjes gepast. Nadat we betaald hadden kregen we een helm uitgereikt die we verplicht moesten dragen. De tocht was ongeveer anderhalve kilometer, voornamelijk omhoog door “de smalste kloof van Europa”. We liepen zoals te zien is op de foto's steeds over metalen roosters die boven de rivier en de kloof zijn gemonteerd. Boven de wandelroute zijn overal stalen netten tegen het vallend gesteente en dat is maar goed ook want af en toe viel er een stuk steen naar beneden. Onderweg zijn een paar rustpunten en op drie plekken hangen noodtelefoons want bereik met onze eigen telefoon hadden we niet. Wij vonden het een mooie wandeling om te doen!

El Pica Pica

Vanavond hebben we de verjaardag van Nicole gevierd bij El Pica Pica, een restaurant met vele specialiteiten aan de boulevard van Sante Marie. Het was zoals altijd erg gezellig en het eten was super!

Citronnades

Op de boulevard van Sainte Marie de La Mer werd een Citroën weekend georganiseerd. Citroëns in allerlei modellen en afkomstig uit verschillende landen werden tentoongesteld aan het publiek. Wat hebben we genoten van de vele prachtige Oldtimers, een evenement om niet snel te vergeten.

Volière

Om erger te voorkomen qua zand etc. vermijden we tijdens het wandelen met Lycka zoveel mogelijk het strand. Voor haar geen enkel probleem nu ze de volière heeft ontdekt smile

Happy Birthday Nicole!

Langs deze weg namens ons alle vier nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag en dat we hem nog maar vaak op deze manier samen mogen vieren smile smile smile

E.LECLERC

Deze vakantie wordt er veel gebarbecued. Aangezien wij gek op vis zijn is deze streek van Frankrijk een echt walhalla voor ons. In iedere supermarkt waar we komen wordt verse vis verkocht. De E.LECLERC heeft de mooiste visafdeling die we tot nu gezien hebben, vandaar dat ik even de toerist heb uitgehangen om er een aantal foto's van te maken.

<< Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 Volgende >>

Content Management Powered by CuteNews

Het is niet toegestaan om zonder toestemming teksten en foto's te kopiëren en/of te gebruiken. © G. Dik