Contact  |

Boef

Langs deze weg willen we jullie bedanken voor de beterschapswensen voor onze Lycka.
De foto die we via facebook kregen van Cairn mix Boef vonden we zo grappig dat hij een plaatsje in het nieuws verdiend!

Foto: Ruud Lauritsen

Clinique Vétérinaire

Gisteravond tijdens het laatste rondje kwam er vanaf de andere camping een los rennende Jack Russel aan die mijn aangelijnde meiden liep uit te dagen oftewel te "etteren". Geen baas te bekennen dus ik dacht nog heb ik weer..... Het gekrijs van de 3 was zo hard dat Nicole het concert duidelijk op de camping kon horen.

Net toen ik Sjaakie Russel een lesje wilde leren kwam daar zijn mams aangerend. Bij de caravan aangekomen heb ik de meiden gecheckt en er was niks te zien gelukkig. Ik had mijn hart in mijn keel en was een uur later nog van slag. Wij, Frankrijk en Jack Russels is echt geen goede combi blijkt nu......

Vanmorgen toen Lycka me met haar trouwe pretoogjes aankeek ben ik me echt rot geschrokken. Haar rechter oog was helemaal rood, geen wit stukje meer te zien. Meteen de dierenarts gebeld, Johan uit bed getrommeld en hup in de auto richting Canet. Na een uur wachten waren we eindelijk aan de beurt en stelde de da ons gerust dat het alleen om het witte van haar oog gaat en de reflexen allemaal prima zijn.

Waarschijnlijk heeft onze Lycka gisteren een wat wij noemen "blauw oog" opgelopen.

Injectie,zalf voor 7 dgn en met de mededeling dat het net als bij een mens eerst paars, daarna geel en groen zal worden mochten we weer richting camping...........

Santa Maria del Mar

Lycka Verstappen

Ter ere van haar zesde verjaardag mocht Lycka in de Porsche op de camping. Zie haar nu trots zitten in die kleine raceauto smile

Happy Birthday

Vandaag is Lycka jarig. Net als onze Rhana is ze ook super verwend! Het uitpakken van het doosje met koekjes vond ze helemaal top want binnen een paar tellen had ze al zes koekjes achter de kiezen. Wat is het ook een lekker ding!

Always together.....

Rhana on the beach

Zoals jullie kunnen zien was Rhana helemaal dol tijdens het spelen op het strand. Ik heb daar gelukkig hele leuke foto's van kunnen maken.

Dolce, Gucci en Hugo

Markt

Het is altijd leuk om in Frankrijk naar de markt te gaan. Je komt er ogen te kort met al het lekkers en moois!

Peekabo

Collioure

Woensdag 7 september zijn we naar Collioure geweest. Tijdens ons bezoek heb ik zoveel foto's gemaakt dat het onmogelijk is om ze hier allemaal te plaatsen. Ik heb daarom een aantal geselecteerd om jullie te laten zien hoe mooi het er is.

Nu eerst een kleine uitleg over Collioure:

Dit vissersplaatsje in de inhammen van de Pyreneeën verwelkomt je en laat je kennis maken met zijn schilderachtige huizen, straatjes en de prachtige kust.

Gelegen in het uiterste zuiden van Frankrijk bevindt Collioure zich in het gebied wat Frans Catalonie wordt genoemd. Dit is de plek waar de Pyreneeën en de Middellandse zee zich samenvoegen.

Het kleurrijke Collioure is rond 1900 ontdekt door impressionisten Matisse en Derain, na een veelbewogen geschiedenis waarin zowel Grieken,Romeinen, Arabieren en de koningen van Mallorca een grote rol speelden. Het plaatsje is altijd nog zeer populair onder vele kunstenaars en volgens Matisse is de lucht nergens zo blauw als in Collioure.

Pays Catalan

Catalaanse landen (in het Catalaans Països Catalans) verwijzen naar het grondgebied van de Catalaanse cultuur en zo waar Catalaans wordt gesproken. Dit gebied is momenteel verdeeld tussen de Spanje, Andorra, Frankrijk en Italië. Sommige pro onafhankelijkheidsgroepen gebruiken om te wijzen het Catalaans nationalisme of Occitan een concept is van een enkele natie die alle gebieden waar de Catalaanse taal wordt gesproken zou omvatten. Op het logo van Pays Catalan staan ezeltjes. Hier op de boerderij bij de camping lopen er vijf waarvan ik er één heb gefotografeerd voor deze collage.

Zwemmen met Lycka

Omdat het 's avonds zo heerlijk rustig is op het strand ben ik nog even met Lycka de zee in gegaan. Toen Lycka net lekker aan het zwemmen was kwam er ineens een hele hoge golf. Even keek ze heel beteuterd maar herstelde hiervan gelukkig erg snel om vervolgens weer gewoon samen met mij de zee in te duiken. Nicole heeft ons erg mooi op de gevoelige plaat weten vast te leggen.

Na het zwemmen moet er worden gedoucht. Dit is niet echt een hobby van onze Lycka maar jammer genoeg wel noodzakelijk i.v.m. het zoute water.

Roze wolken

Het blijft echt prachtig om te zien die verschillende luchten tijdens een zonsondergang. Ik kan het dan ook niet laten om met de camera naar het strand te gaan en vanaf daar een aantal prachtige kiekjes te maken. Voor mij verveelt het echt nooit!

Port Sainte Marie de la Mer

Op 6 september ben ik wat later op de dag in mijn uppie een heel eind gaan wandelen.Tijdens deze wandeling van ongeveer 6 km langs het strand en de haven heb ik een aantal foto's met mijn telefoon gemaakt. Ik ben er zelf erg blij mee...

BBQ

's Avonds hebben we onder het genot van een wijntje, visje, vleesje en wifi met z'n allen gezellig gebarbequed, daarvan heeft Nicole een collage gemaakt.

Zand en zon

Vandaag was er een bijzonder natuurverschijnsel dat hier nog zelden voorkomt. Een hele harde wind met aan de ene kant een strak blauwe lucht en aan de andere kant optrekkend zand richting de zon....

Prachtig om te zien maar we hebben nu wel een grijze caravan en een pak bladeren waar onze Lycka een lekker mandje van heeft gemaakt.

SUPER U

Lekker hoor die toetjes van de SUPER U smile

Rhana and me

Camping Le Palais de la Mer

Camping Le Palais de la Mer is een zeer nette en schaduwrijke camping. Je staat er midden tussen de olijfbomen en oleanders en de afstand naar zee is kruipend te doen zou ik bijna zeggen. We genieten van de natuur en elkaar! Om jullie een indruk te geven van de camping heb ik een collage gemaakt van de receptie, het zwembad en het splinternieuwe sanitair gebouw (2016).

<< Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 Volgende >>

Content Management Powered by CuteNews

Het is niet toegestaan om zonder toestemming teksten en foto's te kopiëren en/of te gebruiken. © G. Dik