Contact  |

Etang de Leucate

Op de terugweg kwamen we langs Etang de Leucate. Een lagune waarvan het gebied ongeveer 5400 ha is. Het bestaat uit twee bekkens en is gescheiden van het Middellandse-Zeegebied door een smalle kust en heeft zoetwater.De lagune wordt geopend op de Golf du Lyon, uitgerust met deuren die worden beheerd volgens de seizoenen en de migratie van vissen.

Uiteraard konden we het niet laten om een kilo Huitres (oesters) te kopen. Voor mij geen straf om ze allemaal alleen op te mogen eten smile

Cap Leucate

Op zondag 4 september zijn we met z'n viertjes naar de kliffen van Leucate geweest. Het was er zoals te zien is op de foto's erg mooi. Omdat het zo warm was zijn we voor de Cairntjes (die er overigens nog lang niet zat van waren) na een half uurtje weer verder gereden.

De Phare du Cap Leucate is een vuurtoren met een hoogte van 19,4 meter. Hij is in 1950 gebouwd en in 1951 in gebruik genomen. Ondanks dat het licht op de vuurtoren automatisch wordt geregeld, is de vuurtoren wel bemand.

Goodnight

Omdat de luchten hier zo ongelooflijk mooi zijn doen we er nog ééntje smile

Forteresse de Salses

Het Fort van Salses is een fort in de Franse gemeente Salses-le-Château. Het werd gebouwd in de periode 1497-1502 in het Vorstendom Catalonië door de Spaanse koning Ferdinand II van Aragon en Isabella I van Castilië. De vesting bewaakte de toegang tot Spanje.Het is een beschermd monument sinds 1886. Samen met Nicole heb ik het fort bezocht. De mannen en Cairntjes bleven samen op de camping.

Rhaantje 7 jaar!

Hieperdepiep Hoera! Op 3 september is Rhana 7 jaar geworden. Uiteraard hebben we dat een klein beetje gevierd. Voor Rhaantje waren er cadeautjes en voor ons koffie met "gebak".Wat een verwennerij smile

Shake it out baby!

Cairntjes in de Middelandse zee

Lycka

Dolce

Rhana

Hugo

Gucci

Hugo maakt kennis met de zee....

Na ons bezoekje aan de orgelpijpen zijn we met de Cairntjes gaan zwemmen. Om het zwemmen in zee zo fijn mogelijk te maken ben ik met vier Cairntjes op de arm voorzichtig de zee in gelopen. Rhana is als ze de zee alleen al ruikt niet meer te stuiten, die ging daarom uiteraard op eigen gelegenheid. Nicole heeft de prachtige foto's van ons gemaakt!

Hugo vond het zoals je kunt zien op deze foto allemaal nog erg spannend smile

Les Orgues

De orgelpijpen van Ille-sur-Têt

In het hart van de vallei van de Têt vlakbij het dorpje Bélesta is het landschap het resultaat van een geologische evolutie van meer dan 5 miljoen jaar. De Têt is een riviertje dat bij Perpignan in de Middellandse Zee stroomt. Door invloeden van de aarde, de zon, de wind en het water zijn hier vreemd verweerde rotsen ontstaan uit zacht zandsteen. De rotsen lijken op orgelpijpen. Sommige pijpen zijn wel 12 meter hoog. Het is echt schitterend om te zien!

Sunset @ Sainte Marie la Mer

Vanmorgen heb ik even een rondje strand gedaan met de camera. Heerlijk wakker worden is dit zeg, super!

Camping Le Palais de la Mer

Gisteren zijn we aangekomen op Camping Le Palais de la Mer waar we de komende 18 dagen zullen verblijven. Aangezien we geen zin meer hadden om de luifels op te bouwen hebben we besloten om dat vandaag te doen. En voilà, we staan!

Here we go again

Zondag 28 augustus zijn we rond 9.15 uur vertrokken om de laatste 400km van onze reis te vervolgen. Hieronder is goed te zien hoe relaxed dat ging.

Hugo

Na een lange dag is Hugo heerlijk aan het relaxen smile

Camping Le Bontemps

De volgende dag hebben we ongeveer 525km gereden om in het dorpje Vernioz op Camping Le Bontemps te overnachten. Een gezellige, nette camping met een klein beekje voor de hondjes om even lekker in af te koelen.

Metz

Vrijdag 26 augustus j.l zijn we rond 7.00 uur vertrokken richting Zuid-Frankrijk om daar met Kees, Nicole en de Cairntjes onze vakantie te gaan vieren. De eerste overnachtingscamping waar we hebben gestaan was in Metz. Deze camping hebben we nu voor de vierde keer bezocht en net als de drie voorgaande keren is dat prima bevallen. Om jullie een indruk te geven hoe gezellig onze eerste avond was heb ik uiteraard weer een reeks foto's gemaakt.

Harley and Ginger having fun

Tijdens het oppasweekend heb ik een aantal leuke speelfoto's van de Cairntjes gemaakt. Harley vermaakte zich prima met zijn nieuwe bal en Ginger is gek op de appeltjes uit eigen tuin.

Oppassen

Van 11 t/m 13 augustus hebben we op Nina, Luuk, Harley en Ginger gepast. Uiteraard heb ik weer een aantal foto's gemaakt die ik graag met jullie wil delen. Het was een super gezellig weekend, wij hebben genoten!

Don't Cook.......

Dorst!

Hoe grappig is het om te zien dat drie Cairntjes uit de vogelvoederschaal drinken. Hugo volgde het voorbeeld van oma Laika en tante Libby smile

<< Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 Volgende >>

Content Management Powered by CuteNews

Het is niet toegestaan om zonder toestemming teksten en foto's te kopiëren en/of te gebruiken. © G. Dik