Contact  |

Lago di Levico

Vandaag is het al weer 10 september, we zitten op de helft van onze vakantie. Tijdens het wandelen met de meiden is me er iets opgevallen. De laaghangende bewolking geeft het Levicomeer namelijk wel een heel speciaal tintje zo op de vroege morgen. Het is iedere keer weer anders en daar kan ik geen genoeg van krijgen...

Gucci

Wat heeft onze kleine vriendin toch ook een heerlijk snoetje en wat vindt ze het super hier in het mooie Italie.

Baselga de Pine

Vandaag zijn we bij de bekende schaatsbaan van Baselga geweest. De mannen hebben samen geposeerd in een mega houten schaats , het leek wel een "Bobteam". Wat hebben we weer vreselijk gelachen smile

Hondenborden

Ooit heeft er eens een oproep in het Cairnnieuws gestaan om foto's te mailen van allerlei hondenborden die we tegenkomen. Alleen hier op de camping zijn er al 4 verschillende, en dan nog zie je heel af en toe een hond op het strand of een niet opgeruimde "hoop"..... Hoe moeilijk kan het zijn?

Hugo

Vandaag heb ik deze foto van Hugo gemaakt. Wat wordt het toch een mooi mannetje en wat heeft hij toch een super karakter...

Hiep Hiep Hoera!!

Vandaag is onze Lycka 5 jaar geworden! Net als haar grote zus is ze vreselijk verwend en ook erg blij met haar cadeautjes smile

Pizzo di Levico

Tijdens een hele vroege wandeling over de camping heb ik deze foto van het fort "Pizzo di Levico" , dat gedurende de Eerste Wereldoorlog werd gebruikt voor bombardementen en de controle van het militaire verkeer in Valsugana gemaakt. Wat is het toch mooi om 's morgens wakker te worden met dit uitzicht. Ik kom hier al vanaf mijn derde en het verveeld echt nooit.......

Due Laghi

Op de terugweg naar de camping zijn we bij een mooi uitzichtpunt gestopt om foto's te maken. Op de eerste foto zie je twee meren, links het Caldonazzomeer en rechts het Levicomeer. Op de tweede foto zie je rechts de camping waar wij staan.

San Giovanni Battista

Tijdens onze tocht via de Passo Vezzena kwamen we langs het allerkleinste kerkje "Chiesa San Giovanni Battista" dat ik ooit heb gezien. Natuurlijk heb ik binnen een donatie gedaan, want zeg nu zelf: Zo'n schattig klein kerkje moet toch behouden blijven....

Melkmachine

Het levende bewijs dat melk niet uit een koe komt smile

Malga's

Nadat we de via het smalle weggetje boven waren gekomen hebben we drie Malga's bezocht. Malga's zijn kleine boerderijtjes waar men heerlijke zelfgemaakte kaas, boter, melk, yoghurt etc. kan kopen. Uiteraard heb ik van iedere boerderij een aantal foto's gemaakt.

Malga Del Paoleto

Malga Zochi

Malga Fratte

Kaiserjagerstrasse

De snelste route om bij de kaasboerderijtjes in de bergen te komen is via de Kaiserjagerstraße. Het is een tien kilometer lange alpine weg in de Italiaanse provincie Trentino en leidt van de Valsugana op het plateau van Lavarone. Vroeger was de weg nog smaller en waren er geen vangrails en asfalt. Nu is er af en toe een inham waar je tegenliggers kunt laten passeren. En als dat niet lukt moet je een stukje achteruit terug tongue Samen met Johan en Kees ben ik over "de Riegel" gereden en ik moet jullie vertellen: Ik was blij dat ik achterin zat!!!

Dolce

Dolce in de relax modus na haar allereerste tocht in een kabelbaan...... smile

Tenna

Nadat we de Marmolada hadden bezocht zijn we via Tenna terug gereden naar de camping. Tenna is een rustig dorp dat is gelegen op een groene, op een ezelsrug lijkende heuvel tussen het Caldonazzo- en het Levicomeer. In 1995 hebben Johan en ik hier twee weken in Pension Esther gelogeerd. Het familiepension met zijn gastvrije eigenaren is nog steeds geopend.

Marmolada

Vandaag zijn we met z'n allen naar de Marmolada geweest. De Marmolada is een berg met een gletsjer in het noordoosten van Italië op de grens tussen Trentino en Veneto . De Marmolada heeft verschillende toppen boven de 3000 meter, waaronder de Punta Penia (3.342 m), Punta Rocca (3.309 m.), Punta Ombretta (3.230 m). Deze toppen zijn de hoogste bergtoppen in de Dolomieten en de Marmolada wordt daarom ook wel de koningin van de Dolomieten genoemd. Vanaf de top heb je een prachtig uitzicht over het gebied.

Rhana en haar bal

Vanmorgen zijn onze buren vertrokken, daarom zijn er nu eventjes twee plekken naast ons vrij. Tijd voor Rhaantje om met Johan te gaan ballen. Het apporteren van de bal is echt het favoriete spelletje van onze kleine vriendin, je ziet haar genieten smile

Festival del Uva

In het dorp was het Festival del Uva. Een festival voor straat artiesten die met hout, riet etc. werken. Ook was er de mogelijkheid om wijn, kaas en andere streekproducten te proeven en evt. te kopen. Hieronder enkele foto's van een gezellige, sfeervolle middag.

Il Puffetto

Aan het einde van de middag zijn we naar het dorp gegaan om daar wat souvenirs te kopen en een terrasje te pakken. Aangezien we allemaal behoorlijk de wandeling van gisteren in de benen hadden, leek het ons beter om met het treintje naar boven te gaan. Dat leverde uiteraard weer grappige plaatjes op.

Verplicht rusten...

Na de lange wandeling van gisteren is het nu tijd om een rustdag te nemen. Rhana en Lycka genieten heerlijk op hun stretchers van het zonnetje.

Familieportret @ Erdomolo

<< Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 Volgende >>

Content Management Powered by CuteNews

Het is niet toegestaan om zonder toestemming teksten en foto's te kopiëren en/of te gebruiken. © G. Dik